Arla houdt prestatieprijs 2016 boven de 30 cent


De winst van Arla Foods steeg naar 356 miljoen euro
woensdag, 22 februari, 2017

De prestatieprijs van zuivelcoöperatie Arla Foods komt voor 2016 uit op 30,9 eurocent per kg melk.

Dat is een daling van 8,3 procent ten opzichte van 2015 toen de prestatieprijs op 33,7 eurocent lag.

Uit de jaarcijfers van Arla blijkt dat de omzet met 6,8 procent daalde naar 9,57 miljard euro als gevolg van de lage zuivelprijzen wereldwijd. De nettowinst groeide wel fors met ruim 20 procent naar 356 miljoen euro. Dat komt overeen met 3,6 procent van de omzet.

Marktaandeel dagvers nadert tien procent

Het van oorsprong Deense Arla heeft in Nederland een vestiging in Nijkerk. In Nederland daalde de omzet van 231 miljoen naar 219 miljoen euro, maar steeg de omzetgroei in merkproducten. Arla werkt in Nederland onder meer met de zuivelmerken Melkunie en Arla.

Volgens Arla nadert het marktaandeel van de dagverse zuivelmerken in Nederland de tien procent.

Melkprijs vijf procent boven directe concurrenten

Arla vergeleek de prestatieprijs die zij uitkeerde aan haar 12.650 leden met die van de concurrenten. Volgens eigen berekening ligt deze voor 2016 vijf procent boven de prijs van de referentiegroep.


0 reacties

De winst van Arla Foods steeg naar 356 miljoen euro
woensdag, 22 februari, 2017

De prestatieprijs van zuivelcoöperatie Arla Foods komt voor 2016 uit op 30,9 eurocent per kg melk.

Dat is een daling van 8,3 procent ten opzichte van 2015 toen de prestatieprijs op 33,7 eurocent lag.

Uit de jaarcijfers van Arla blijkt dat de omzet met 6,8 procent daalde naar 9,57 miljard euro als gevolg van de lage zuivelprijzen wereldwijd. De nettowinst groeide wel fors met ruim 20 procent naar 356 miljoen euro. Dat komt overeen met 3,6 procent van de omzet.

Marktaandeel dagvers nadert tien procent

Het van oorsprong Deense Arla heeft in Nederland een vestiging in Nijkerk. In Nederland daalde de omzet van 231 miljoen naar 219 miljoen euro, maar steeg de omzetgroei in merkproducten. Arla werkt in Nederland onder meer met de zuivelmerken Melkunie en Arla.

Volgens Arla nadert het marktaandeel van de dagverse zuivelmerken in Nederland de tien procent.

Melkprijs vijf procent boven directe concurrenten

Arla vergeleek de prestatieprijs die zij uitkeerde aan haar 12.650 leden met die van de concurrenten. Volgens eigen berekening ligt deze voor 2016 vijf procent boven de prijs van de referentiegroep.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.