FrieslandCampina onderzoekt verkoop vruchtendranktak


Vruchtendrankfabrikant Riedel is een erfenis uit de eerdere fusie van Friesland Frico Domo en Coberco
dinsdag, 28 februari, 2017

Zuivelonderneming FrieslandCampina N.V. onderzoekt de verkoop van de vruchtendrankfabrikant Riedel. Het bedrijf wil meer nadruk leggen op het zuivelportfolio.

Sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw ontwikkelde Riedel zich tot marktleider in de houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken. Bekende merken van Riedel zijn Appelsientje, Taksi, CoolBest en DubbelFrisss. Ook de sportdrank Extran is afkomstig van het bedrijf.

Netto-omzet van 125 miljoen euro

In 2016 bedroeg de netto-omzet van Riedel, dat vooral in Nederland en gedeeltelijk in België opereert, ongeveer 125 miljoen euro. In 2015 was de gehele omzet van FrieslandCampina wereldwijd 11,3 miljard.

Riedel droeg tot nog toe altijd bij aan de winst van de onderneming FrieslandCampina N.V. Bij verkoop van Riedel verwacht FrieslandCampina dat er geld voor nieuwe investeringen beschikbaar komt. ‘En van deze investeringen profiteren de leden-melkveehouders weer’, laat woordvoerder Jan-Willem ter Avest van FrieslandCampina weten.

Erfenis uit eerdere fusies

Riedel werd in 1970 door zuivelcoöperatie Coberco gekocht. Na de fusie van Friesland Frico Domo en Coberco werd Riedel onderdeel van Friesland Coberco Dairy Foods. Bij de fusie van Friesland Foods en Campina werd Riedel onderdeel van het portfolio van FrieslandCampina.

Veranderende klanteisen

Ter Avest meldt verder dat een sterk bedrijf als Riedel in staat moet zijn om snel in te spelen en te reageren op veranderende klanteisen en consumptiegewoonten. ‘Als onderdeel van het bedrijf FrieslandCampina is dit lastig. Met een eigen positionering kan Riedel verder groeien.’


0 reacties

Vruchtendrankfabrikant Riedel is een erfenis uit de eerdere fusie van Friesland Frico Domo en Coberco
dinsdag, 28 februari, 2017

Zuivelonderneming FrieslandCampina N.V. onderzoekt de verkoop van de vruchtendrankfabrikant Riedel. Het bedrijf wil meer nadruk leggen op het zuivelportfolio.

Sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw ontwikkelde Riedel zich tot marktleider in de houdbare en gekoelde vruchtensappen en vruchtendranken. Bekende merken van Riedel zijn Appelsientje, Taksi, CoolBest en DubbelFrisss. Ook de sportdrank Extran is afkomstig van het bedrijf.

Netto-omzet van 125 miljoen euro

In 2016 bedroeg de netto-omzet van Riedel, dat vooral in Nederland en gedeeltelijk in België opereert, ongeveer 125 miljoen euro. In 2015 was de gehele omzet van FrieslandCampina wereldwijd 11,3 miljard.

Riedel droeg tot nog toe altijd bij aan de winst van de onderneming FrieslandCampina N.V. Bij verkoop van Riedel verwacht FrieslandCampina dat er geld voor nieuwe investeringen beschikbaar komt. ‘En van deze investeringen profiteren de leden-melkveehouders weer’, laat woordvoerder Jan-Willem ter Avest van FrieslandCampina weten.

Erfenis uit eerdere fusies

Riedel werd in 1970 door zuivelcoöperatie Coberco gekocht. Na de fusie van Friesland Frico Domo en Coberco werd Riedel onderdeel van Friesland Coberco Dairy Foods. Bij de fusie van Friesland Foods en Campina werd Riedel onderdeel van het portfolio van FrieslandCampina.

Veranderende klanteisen

Ter Avest meldt verder dat een sterk bedrijf als Riedel in staat moet zijn om snel in te spelen en te reageren op veranderende klanteisen en consumptiegewoonten. ‘Als onderdeel van het bedrijf FrieslandCampina is dit lastig. Met een eigen positionering kan Riedel verder groeien.’

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.