Nederlandse agrariërs meest actief op sociale media


Van de Nederlandse land- en tuinbouwers is ruim 52 procent dagelijks actief op de sociale media
woensdag, 3 september, 2014

Ruim 52 procent van de Nederlandse land- en tuinbouwers is dagelijks actief op de sociale media. Dat is meer dan de Vlaamse (44%) en de Duitse (30,1%) collega’s,  blijkt uit online onderzoek van AgriDirect.

Uit deze onderzoeken bleek ook dat 30,2 procent van de Nederlandse agrariërs zelden tot nooit gebruikmaakt van sociale media. Nederland valt hiermee tussen Vlaanderen en Duitsland in.

In Vlaanderen gebruikt 24,6 procent van de agrariërs zelden tot nooit sociale media en in Duitsland is dat zelfs 46,6 procent.

Gebruik zowel privé als zakelijk

Vooral de Nederlandse agrariërs gebruiken de sociale media voor privé- en zakelijke doeleinden (71,4%). 62,9 procent van de Vlaamse land- en tuinbouwers gebruikt sociale media voor beide doeleinden en in Duitsland is dat 59,4 procent. Ondanks het hogere gebruik van social media door Nederlandse agrariërs bezitten zij minder tablets en smartphones (23,7%) dan de Duitse agrariërs (33,1%).


0 reacties

Van de Nederlandse land- en tuinbouwers is ruim 52 procent dagelijks actief op de sociale media
woensdag, 3 september, 2014

Ruim 52 procent van de Nederlandse land- en tuinbouwers is dagelijks actief op de sociale media. Dat is meer dan de Vlaamse (44%) en de Duitse (30,1%) collega’s,  blijkt uit online onderzoek van AgriDirect.

Uit deze onderzoeken bleek ook dat 30,2 procent van de Nederlandse agrariërs zelden tot nooit gebruikmaakt van sociale media. Nederland valt hiermee tussen Vlaanderen en Duitsland in.

In Vlaanderen gebruikt 24,6 procent van de agrariërs zelden tot nooit sociale media en in Duitsland is dat zelfs 46,6 procent.

Gebruik zowel privé als zakelijk

Vooral de Nederlandse agrariërs gebruiken de sociale media voor privé- en zakelijke doeleinden (71,4%). 62,9 procent van de Vlaamse land- en tuinbouwers gebruikt sociale media voor beide doeleinden en in Duitsland is dat 59,4 procent. Ondanks het hogere gebruik van social media door Nederlandse agrariërs bezitten zij minder tablets en smartphones (23,7%) dan de Duitse agrariërs (33,1%).

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.