Supermarktkenner Paul Moers ziet dat zuivel bijzonder wordt


De diversiteit in het zuivelschap neemt snel toe
donderdag, 22 februari, 2018

‘Meer diversiteit in het zuivelschap biedt kansen aan veehouders.’ Dit stelt supermarktdeskundige Paul Moers in een artikel in Veeteelt over het ontstaan van nieuwe melkstromen.

De laatste twee jaar ziet de ene na de andere nieuwe melkstroom het levenslicht. Moers noemt dit goed nieuws voor veehouders. ‘Melk was tot voor kort een anoniem – wit – massaproduct. Met goede duurzaamheidsconcepten kun je van zuivel iets bijzonders maken. Dat biedt ondernemers kansen om zich te onderscheiden en een betere prijs te realiseren’, denkt hij.

Smoel aan imago

Veel nieuwe concepten komen tot stand op initiatief van supermarkten en zijn gericht op huismerken. ‘Waar ketens elkaar tot voor kort beconcurreerden op prijs, proberen ze elkaar nu de loef af te steken op duurzaamheid’, stelt Moers.

‘Met een eigen duurzame melkstroom geven ze smoel aan hun duurzaamheidsimago’, ziet de kenner van het grootwinkelbedrijf. Hij voorspelt dan ook dat de huidige ontwikkeling nog maar het begin is.

Consumenten willen betalen

De supermarktdeskundige wijst erop dat een deel van de consumenten duidelijk bereid blijkt om extra te betalen voor producten met duurzaamheidsclaims. Hij trekt een vergelijking met vlees dat is gecodeerd op dierwelzijn volgens het sterrensysteem van de Dierenbescherming. ‘Dat is een groot succes. Consumenten snappen dat er een prijskaartje hangt aan extra duurzaamheidseisen aan boeren’, aldus Moers.

Paul Moers is een van de deskundigen die in het tweede februarinummer van Veeteelt een visie geeft op de ontwikkeling van nieuwe melkstromen.  De nieuwe Veeteelt verschijnt vandaag.


0 reacties

De diversiteit in het zuivelschap neemt snel toe
donderdag, 22 februari, 2018

‘Meer diversiteit in het zuivelschap biedt kansen aan veehouders.’ Dit stelt supermarktdeskundige Paul Moers in een artikel in Veeteelt over het ontstaan van nieuwe melkstromen.

De laatste twee jaar ziet de ene na de andere nieuwe melkstroom het levenslicht. Moers noemt dit goed nieuws voor veehouders. ‘Melk was tot voor kort een anoniem – wit – massaproduct. Met goede duurzaamheidsconcepten kun je van zuivel iets bijzonders maken. Dat biedt ondernemers kansen om zich te onderscheiden en een betere prijs te realiseren’, denkt hij.

Smoel aan imago

Veel nieuwe concepten komen tot stand op initiatief van supermarkten en zijn gericht op huismerken. ‘Waar ketens elkaar tot voor kort beconcurreerden op prijs, proberen ze elkaar nu de loef af te steken op duurzaamheid’, stelt Moers.

‘Met een eigen duurzame melkstroom geven ze smoel aan hun duurzaamheidsimago’, ziet de kenner van het grootwinkelbedrijf. Hij voorspelt dan ook dat de huidige ontwikkeling nog maar het begin is.

Consumenten willen betalen

De supermarktdeskundige wijst erop dat een deel van de consumenten duidelijk bereid blijkt om extra te betalen voor producten met duurzaamheidsclaims. Hij trekt een vergelijking met vlees dat is gecodeerd op dierwelzijn volgens het sterrensysteem van de Dierenbescherming. ‘Dat is een groot succes. Consumenten snappen dat er een prijskaartje hangt aan extra duurzaamheidseisen aan boeren’, aldus Moers.

Paul Moers is een van de deskundigen die in het tweede februarinummer van Veeteelt een visie geeft op de ontwikkeling van nieuwe melkstromen.  De nieuwe Veeteelt verschijnt vandaag.

0 reacties



REAGEER

Veeteelt stelt het erg op prijs dat je wilt reageren op een bericht. Vul hieronder je volledige naam (voor- en achternaam) en je emailadres in. Je reactie wordt dan meteen geplaatst. Wil je niet elke keer je naam en emailadres invullen? Dan kun je je eenmalig registreren. Zo ontstaat een omgeving waarin iedereen op een respectvolle manier kan reageren in plaats van anoniem afreageren.
You must have Javascript enabled to use this form.